POP

Rabu, 6 Mei 2015

5 Petua Orang Tua Untuk Turunkan Berat Badan

5 Petua Orang Tua Untuk Turunkan Berat Badan


CARA PALING BERKESAN TURUNKAN BERAT BADAN.


Berat badan yang berlebihan amatlah membimbangkan seseorang individu pada masa kini.Berat badan dan susuk tubuh badan yang besar mengurangkan keyakinan seseorang dalam hidupnya.Pelbagai cara yang boleh dilakukan untuk menurunkan beray badan dengan segera.Yang penting adalah usaha yang berterusan.Berikut merupakan cara paling berkesan dalam menurunkan berat badan.





1. MANDI AWAL PAGI SEBELUM SUBUH

    Amalkan mandian awal pagi sebelum subuh setiap hari.Air yang sejuk mampu memecahkan dan membakar lemak pada badan manusia.





2. SENAMAN BERTERUSAN

    Amalkan senaman sekurang-kurangnya 10 minit sehari.Lakukan senaman seperti sit up,skipping dan lain lain.




3. KURANGKAN PENGAMBILAN KARBOHIDRAT 

                Amalkan pengambilan karbohidrat yang rendah setiap hari.Pastikan pengambilan karbohidrat di bawah 20mg.Contoh makanan karbohidrat seperti nasi,mee,mee hoon.Gantikan dengan telur separuh masak semasa sarapan pagi.



4. KURANGKAN PENGAMBILAN AIR BERGULA. 

    Pengambilan air yang bergula adalah tidak        elok untuk kesihatan manusia.Amalkan pengambilan air suam ataupun air masak yang mencukupi dalam sehari.Air yang bergula akan menghasilkan lemak yang berlebihan.


5. PENGAMBILAN MAKANAN KURMA DAN KISMIS.

    Buah kurma dan kismis mempunyai serat yang tinggi yang mana ia mampu dan membolehkan sistem tubuh badan anda menjalankan aktiviti pencernaan yang sempurna.
    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan